Definicja Ziemskiego,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Definicja Ziemskiego Diagnoza jest to rozpoznanie na podstawie zebranych objawów i znanych ogólnych prawidłowości badanego, złożonego stanu rzeczy przyporządkowane do typu lub gatunku; Dalej wyjaśnienie genetyczne i całościowe określenie jego fazy obecnej oraz prawidłowego rozwoju. Analiza diagnozy rozwiniętej Powinna wyjaśniać szereg problemów dot. badanego stanu rzeczy. Są to zagadnienia gatunku albo typu przyczyn, jakie pierwotnie zadziałały i ciągu zdarzeń, który doprowadził do obecnego stanu rzeczy dla całości układu, procesu, ustalenie fazy rozwoju i tego jak rozwinie się ten stan w przyszłości. D. identyfikacyjna – identyfikuje badany stan rzeczy poprzez przyporządkowanie go do jakiegoś typu zjawiska lub gatunku. Określa ten stan rzeczy. D. genetyczna – wyjaśnia obszar uwarunkowania i dąży do ustalenia przyczyn i mechanizmów rozwoju problemu/ zaburzenia. D. Znaczenia- określa rolę badanego zjawiska w świetle całego układu. D. Fazy- wskazuje etap rozwoju stanu rzeczy. D. Prognostyczna- przewidywanie tego jak może się rozwinąć (lub powinno) badane zjawisko. Diagnoza poznawcza- Służy do poznania pewnego wycinka rzeczywistości, stanowi jedynie opis, wyjaśnienie, ocenę tego co badamy. Etapy: · Diagnoza Klasyfikacyjna · Genetyczna · Znaczeniowa · Fazy D. Decyzyjna- wiąże się z podjęciem działań. Nie tylko mówi jak jest, ale co należy zrobić. Etapy( diagnozy): · D. Klasyfikacyjna · Genetyczna · Znaczeniowa · Fazy · Prognostyczna Błędy diagnostyczne (Kępiński): Błąd postawy-postępowanie wedle ścisłego schematu, brak elastyczności. Błąd maski- brak empatii i umiejętności postawienia się w sytuacji osoby diagnozowanej. Błąd sędziego- postawa wartościująca, etykietyzująca. Błąd skupiania się na negatywnych aspektach, nie uwzględniając mocnych stron badanego. Błąd skupiania się na skutkach, powiązanie ich z przyczynami zachowań. Błąd redukcji źródeł wiedzy- nie łączenie wiedzy teoretycznej z doświadczeniami. Klasyfikacja: Opisująca, projektująca, sprawdzająca Cechy: cechy stałe cechy niestałe Definicja Ziemskiego Diagnoza jest to rozpoznanie na podstawie zebranych objawów i znanych ogólnych prawidłowości badanego, złożonego stanu rzeczy przyporządkowane do typu lub gatunku; Dalej wyjaśnienie genetyczne i całościowe określenie jego fazy obecnej oraz prawidłowego rozwoju. Analiza diagnozy rozwiniętej Powinna wyjaśniać szereg problemów dot. badanego stanu rzeczy. Są to zagadnienia gatunku albo typu przyczyn, jakie pierwotnie zadziałały i ciągu zdarzeń, który doprowadził do obecnego stanu rzeczy dla całości układu, procesu, ustalenie fazy rozwoju i tego jak rozwinie się ten stan w przyszłości. D. identyfikacyjna – identyfikuje badany stan rzeczy poprzez przyporządkowanie go do jakiegoś typu zjawiska lub gatunku. Określa ten stan rzeczy. D. genetyczna – wyjaśnia obszar uwarunkowania i dąży do ustalenia przyczyn i mechanizmów rozwoju problemu/ zaburzenia. D. Znaczenia- określa rolę badanego zjawiska w świetle całego układu. D. Fazy- wskazuje etap rozwoju stanu rzeczy. D. Prognostyczna- przewidywanie tego jak może się rozwinąć (lub powinno) badane zjawisko. Diagnoza poznawcza- Służy do poznania pewnego wycinka rzeczywistości, stanowi jedynie opis, wyjaśnienie, ocenę tego co badamy. Etapy: · Diagnoza Klasyfikacyjna · Genetyczna · Znaczeniowa · Fazy D. Decyzyjna- wiąże się z podjęciem działań. Nie tylko mówi jak jest, ale co należy zrobić. Etapy( diagnozy): · D. Klasyfikacyjna · Genetyczna · Znaczeniowa · Fazy · Prognostyczna Błędy diagnostyczne (Kępiński): Błąd postawy-postępowanie wedle ścisłego schematu, brak elastyczności. Błąd maski- brak empatii i umiejętności postawienia się w sytuacji osoby diagnozowanej. Błąd sędziego- postawa wartościująca, etykietyzująca. Błąd skupiania się na negatywnych aspektach, nie uwzględniając mocnych stron badanego. Błąd skupiania się na skutkach, powiązanie ich z przyczynami zachowań. Błąd redukcji źródeł wiedzy- nie łączenie wiedzy teoretycznej z doświadczeniami. Klasyfikacja: Opisująca, projektująca, sprawdzająca Cechy: cechy stałe cechy niestałe Definicja Ziemskiego Diagnoza jest to rozpoznanie na podstawie zebranych objawów i znanych ogólnych prawidłowości badanego, złożonego stanu rzeczy przyporządkowane do typu lub gatunku; Dalej wyjaśnienie genetyczne i całościowe określenie jego fazy obecnej oraz prawidłowego rozwoju. Analiza diagnozy rozwiniętej Powinna wyjaśniać szereg problemów dot. badanego stanu rzeczy. Są to zagadnienia gatunku albo typu przyczyn, jakie pierwotnie zadziałały i ciągu zdarzeń, który doprowadził do obecnego stanu rzeczy dla całości układu, procesu, ustalenie fazy rozwoju i tego jak rozwinie się ten stan w przyszłości. D. identyfikacyjna – identyfikuje badany stan rzeczy poprzez przyporządkowanie go do jakiegoś typu zjawiska lub gatunku. Określa ten stan rzeczy. D. genetyczna – wyjaśnia obszar uwarunkowania i dąży do ustalenia przyczyn i mechanizmów rozwoju problemu/ zaburzenia. D. Znaczenia- określa rolę badanego zjawiska w świetle całego układu. D. Fazy- wskazuje etap rozwoju stanu rzeczy. D. Prognostyczna- przewidywanie tego jak może się rozwinąć (lub powinno) badane zjawisko. Diagnoza poznawcza- Służy do poznania pewnego wycinka rzeczywistości, stanowi jedynie opis, wyjaśnienie, ocenę tego co badamy. Etapy: · Diagnoza Klasyfikacyjna · Genetyczna · Znaczeniowa · Fazy D. Decyzyjna- wiąże się z podjęciem działań. Nie tylko mówi jak jest, ale co należy zrobić. Etapy( diagnozy): · D. Klasyfikacyjna · Genetyczna · Znaczeniowa · Fazy · Prognostyczna Błędy diagnostyczne (Kępiński): Błąd postawy-postępowanie wedle ścisłego schematu, brak elastyczności. Błąd maski- brak empatii i umiejętności postawienia się w sytuacji osoby diagnozowanej. Błąd sędziego- postawa wartościująca, etykietyzująca. Błąd skupiania się na negatywnych aspektach, nie uwzględniając mocnych stron badanego. Błąd skupiania się na skutkach, powiązanie ich z przyczynami zachowań. Błąd redukcji źródeł wiedzy- nie łączenie wiedzy teoretycznej z doświadczeniami. Klasyfikacja: Opisująca, projektująca, sprawdzająca Cechy: cechy stałe cechy niestałe Definicja Ziemskiego Diagnoza jest to rozpoznanie na podstawie zebranych objawów i znanych ogólnych prawidłowości badanego, złożonego stanu rzeczy przyporządkowane do typu lub gatunku; Dalej wyjaśnienie genetyczne i całościowe określenie jego fazy obecnej oraz prawidłowego rozwoju. Analiza diagnozy rozwiniętej Powinna wyjaśniać szereg problemów dot. badanego stanu rzeczy. Są to zagadnienia gatunku albo typu przyczyn, jakie pierwotnie zadziałały i ciągu zdarzeń, który doprowadził do obecnego stanu rzeczy dla całości układu, procesu, ustalenie fazy rozwoju i tego jak rozwinie się ten stan w przyszłości. D. identyfikacyjna – identyfikuje badany stan rzeczy poprzez przyporządkowanie go do jakiegoś typu zjawiska lub gatunku. Określa ten stan rzeczy. D. genetyczna – wyjaśnia obszar uwarunkowania i dąży do ustalenia przyczyn i mechanizmów rozwoju problemu/ zaburzenia. D. Znaczenia- określa rolę badanego zjawiska w świetle całego układu. D. Fazy- wskazuje etap rozwoju stanu rzeczy. D. Prognostyczna- przewidywanie tego jak może się rozwinąć (lub powinno) badane zjawisko. Diagnoza poznawcza- Służy do poznania pewnego wycinka rzeczywistości, stanowi jedynie opis, wyjaśnienie, ocenę tego co badamy. Etapy: · Diagnoza Klasyfikacyjna · Genetyczna · Znaczeniowa · Fazy D. Decyzyjna- wiąże się z podjęciem działań. Nie tylko mówi jak jest, ale co należy zrobić. Etapy( diagnozy): · D. Klasyfikacyjna · Genetyczna · Znaczeniowa · Fazy · Prognostyczna Błędy diagnostyczne (Kępiński): Błąd postawy-postępowanie wedle ścisłego schematu, brak elastyczności. Błąd maski- brak empatii i umiejętności postawienia się w sytuacji osoby diagnozowanej. Błąd sędziego- postawa wartościująca, etykietyzująca. Błąd skupiania się na negatywnych aspektach, nie uwzględniając mocnych stron badanego. Błąd skupiania się na skutkach, powiązanie ich z przyczynami zachowań. Błąd redukcji źródeł wiedzy- nie łączenie wiedzy teoretycznej z doświadczeniami. Klasyfikacja: Opisująca, projektująca, sprawdzająca Cechy: cechy stałe cechy niestałe [ Pobierz całość w formacie PDF ] |