Definicja Ziemskiego

Definicja Ziemskiego,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Definicja Ziemskiego

Diagnoza jest to rozpoznanie na podstawie zebranych objawów i znanych ogólnych prawidłowości badanego, złożonego stanu rzeczy przyporządkowane do typu lub gatunku;

Dalej wyjaśnienie genetyczne i całościowe określenie jego fazy obecnej oraz prawidłowego rozwoju.

Analiza diagnozy rozwiniętej

Powinna wyjaśniać szereg problemów dot. badanego stanu rzeczy. Są to zagadnienia gatunku albo typu przyczyn, jakie pierwotnie zadziałały i ciągu zdarzeń, który doprowadził do obecnego stanu rzeczy dla całości układu, procesu, ustalenie fazy rozwoju i tego jak rozwinie się ten stan w przyszłości.

D. identyfikacyjna – identyfikuje badany stan rzeczy poprzez przyporządkowanie go do jakiegoś typu zjawiska lub gatunku. Określa ten stan rzeczy.

D. genetyczna – wyjaśnia obszar uwarunkowania i dąży do ustalenia przyczyn i mechanizmów rozwoju problemu/ zaburzenia.

D. Znaczenia- określa rolę badanego zjawiska w świetle całego układu.

D. Fazy- wskazuje etap rozwoju stanu rzeczy.

D. Prognostyczna- przewidywanie tego jak może się rozwinąć (lub powinno) badane zjawisko.

Diagnoza poznawcza-

Służy do poznania pewnego wycinka rzeczywistości, stanowi jedynie opis, wyjaśnienie, ocenę tego co badamy. Etapy:

·    Diagnoza Klasyfikacyjna

·    Genetyczna

·    Znaczeniowa

·    Fazy

D. Decyzyjna- wiąże się z podjęciem działań. Nie tylko mówi jak jest, ale co należy zrobić. Etapy( diagnozy):

·    D. Klasyfikacyjna

·    Genetyczna

·    Znaczeniowa

·    Fazy

·    Prognostyczna

Błędy diagnostyczne (Kępiński):

Błąd postawy-postępowanie wedle ścisłego schematu, brak elastyczności.

Błąd maski- brak empatii i umiejętności postawienia się w sytuacji osoby diagnozowanej.

Błąd sędziego- postawa wartościująca, etykietyzująca.

Błąd skupiania się na negatywnych aspektach, nie uwzględniając mocnych stron badanego.

Błąd skupiania się na skutkach, powiązanie ich z przyczynami zachowań.

Błąd redukcji źródeł wiedzy- nie łączenie wiedzy teoretycznej z doświadczeniami.

Klasyfikacja:

Opisująca, projektująca, sprawdzająca

Cechy:

cechy stałe cechy niestałe
cechy ewalucyjne przypadkowe
cechy dynamiczne statyczne
cechy typowe nietypowe
cechy istotne nieistotne
cechy podstawowe pochodne
cechy znamienne nieznamienne
 

Definicja Ziemskiego

Diagnoza jest to rozpoznanie na podstawie zebranych objawów i znanych ogólnych prawidłowości badanego, złożonego stanu rzeczy przyporządkowane do typu lub gatunku;

Dalej wyjaśnienie genetyczne i całościowe określenie jego fazy obecnej oraz prawidłowego rozwoju.

Analiza diagnozy rozwiniętej

Powinna wyjaśniać szereg problemów dot. badanego stanu rzeczy. Są to zagadnienia gatunku albo typu przyczyn, jakie pierwotnie zadziałały i ciągu zdarzeń, który doprowadził do obecnego stanu rzeczy dla całości układu, procesu, ustalenie fazy rozwoju i tego jak rozwinie się ten stan w przyszłości.

D. identyfikacyjna – identyfikuje badany stan rzeczy poprzez przyporządkowanie go do jakiegoś typu zjawiska lub gatunku. Określa ten stan rzeczy.

D. genetyczna – wyjaśnia obszar uwarunkowania i dąży do ustalenia przyczyn i mechanizmów rozwoju problemu/ zaburzenia.

D. Znaczenia- określa rolę badanego zjawiska w świetle całego układu.

D. Fazy- wskazuje etap rozwoju stanu rzeczy.

D. Prognostyczna- przewidywanie tego jak może się rozwinąć (lub powinno) badane zjawisko.

Diagnoza poznawcza-

Służy do poznania pewnego wycinka rzeczywistości, stanowi jedynie opis, wyjaśnienie, ocenę tego co badamy. Etapy:

·    Diagnoza Klasyfikacyjna

·    Genetyczna

·    Znaczeniowa

·    Fazy

D. Decyzyjna- wiąże się z podjęciem działań. Nie tylko mówi jak jest, ale co należy zrobić. Etapy( diagnozy):

·    D. Klasyfikacyjna

·    Genetyczna

·    Znaczeniowa

·    Fazy

·    Prognostyczna

Błędy diagnostyczne (Kępiński):

Błąd postawy-postępowanie wedle ścisłego schematu, brak elastyczności.

Błąd maski- brak empatii i umiejętności postawienia się w sytuacji osoby diagnozowanej.

Błąd sędziego- postawa wartościująca, etykietyzująca.

Błąd skupiania się na negatywnych aspektach, nie uwzględniając mocnych stron badanego.

Błąd skupiania się na skutkach, powiązanie ich z przyczynami zachowań.

Błąd redukcji źródeł wiedzy- nie łączenie wiedzy teoretycznej z doświadczeniami.

Klasyfikacja:

Opisująca, projektująca, sprawdzająca

Cechy:

cechy stałe cechy niestałe
cechy ewalucyjne przypadkowe
cechy dynamiczne statyczne
cechy typowe nietypowe
cechy istotne nieistotne
cechy podstawowe pochodne
cechy znamienne nieznamienne
 

Definicja Ziemskiego

Diagnoza jest to rozpoznanie na podstawie zebranych objawów i znanych ogólnych prawidłowości badanego, złożonego stanu rzeczy przyporządkowane do typu lub gatunku;

Dalej wyjaśnienie genetyczne i całościowe określenie jego fazy obecnej oraz prawidłowego rozwoju.

Analiza diagnozy rozwiniętej

Powinna wyjaśniać szereg problemów dot. badanego stanu rzeczy. Są to zagadnienia gatunku albo typu przyczyn, jakie pierwotnie zadziałały i ciągu zdarzeń, który doprowadził do obecnego stanu rzeczy dla całości układu, procesu, ustalenie fazy rozwoju i tego jak rozwinie się ten stan w przyszłości.

D. identyfikacyjna – identyfikuje badany stan rzeczy poprzez przyporządkowanie go do jakiegoś typu zjawiska lub gatunku. Określa ten stan rzeczy.

D. genetyczna – wyjaśnia obszar uwarunkowania i dąży do ustalenia przyczyn i mechanizmów rozwoju problemu/ zaburzenia.

D. Znaczenia- określa rolę badanego zjawiska w świetle całego układu.

D. Fazy- wskazuje etap rozwoju stanu rzeczy.

D. Prognostyczna- przewidywanie tego jak może się rozwinąć (lub powinno) badane zjawisko.

Diagnoza poznawcza-

Służy do poznania pewnego wycinka rzeczywistości, stanowi jedynie opis, wyjaśnienie, ocenę tego co badamy. Etapy:

·    Diagnoza Klasyfikacyjna

·    Genetyczna

·    Znaczeniowa

·    Fazy

D. Decyzyjna- wiąże się z podjęciem działań. Nie tylko mówi jak jest, ale co należy zrobić. Etapy( diagnozy):

·    D. Klasyfikacyjna

·    Genetyczna

·    Znaczeniowa

·    Fazy

·    Prognostyczna

Błędy diagnostyczne (Kępiński):

Błąd postawy-postępowanie wedle ścisłego schematu, brak elastyczności.

Błąd maski- brak empatii i umiejętności postawienia się w sytuacji osoby diagnozowanej.

Błąd sędziego- postawa wartościująca, etykietyzująca.

Błąd skupiania się na negatywnych aspektach, nie uwzględniając mocnych stron badanego.

Błąd skupiania się na skutkach, powiązanie ich z przyczynami zachowań.

Błąd redukcji źródeł wiedzy- nie łączenie wiedzy teoretycznej z doświadczeniami.

Klasyfikacja:

Opisująca, projektująca, sprawdzająca

Cechy:

cechy stałe cechy niestałe
cechy ewalucyjne przypadkowe
cechy dynamiczne statyczne
cechy typowe nietypowe
cechy istotne nieistotne
cechy podstawowe pochodne
cechy znamienne nieznamienne
 

Definicja Ziemskiego

Diagnoza jest to rozpoznanie na podstawie zebranych objawów i znanych ogólnych prawidłowości badanego, złożonego stanu rzeczy przyporządkowane do typu lub gatunku;

Dalej wyjaśnienie genetyczne i całościowe określenie jego fazy obecnej oraz prawidłowego rozwoju.

Analiza diagnozy rozwiniętej

Powinna wyjaśniać szereg problemów dot. badanego stanu rzeczy. Są to zagadnienia gatunku albo typu przyczyn, jakie pierwotnie zadziałały i ciągu zdarzeń, który doprowadził do obecnego stanu rzeczy dla całości układu, procesu, ustalenie fazy rozwoju i tego jak rozwinie się ten stan w przyszłości.

D. identyfikacyjna – identyfikuje badany stan rzeczy poprzez przyporządkowanie go do jakiegoś typu zjawiska lub gatunku. Określa ten stan rzeczy.

D. genetyczna – wyjaśnia obszar uwarunkowania i dąży do ustalenia przyczyn i mechanizmów rozwoju problemu/ zaburzenia.

D. Znaczenia- określa rolę badanego zjawiska w świetle całego układu.

D. Fazy- wskazuje etap rozwoju stanu rzeczy.

D. Prognostyczna- przewidywanie tego jak może się rozwinąć (lub powinno) badane zjawisko.

Diagnoza poznawcza-

Służy do poznania pewnego wycinka rzeczywistości, stanowi jedynie opis, wyjaśnienie, ocenę tego co badamy. Etapy:

·    Diagnoza Klasyfikacyjna

·    Genetyczna

·    Znaczeniowa

·    Fazy

D. Decyzyjna- wiąże się z podjęciem działań. Nie tylko mówi jak jest, ale co należy zrobić. Etapy( diagnozy):

·    D. Klasyfikacyjna

·    Genetyczna

·    Znaczeniowa

·    Fazy

·    Prognostyczna

Błędy diagnostyczne (Kępiński):

Błąd postawy-postępowanie wedle ścisłego schematu, brak elastyczności.

Błąd maski- brak empatii i umiejętności postawienia się w sytuacji osoby diagnozowanej.

Błąd sędziego- postawa wartościująca, etykietyzująca.

Błąd skupiania się na negatywnych aspektach, nie uwzględniając mocnych stron badanego.

Błąd skupiania się na skutkach, powiązanie ich z przyczynami zachowań.

Błąd redukcji źródeł wiedzy- nie łączenie wiedzy teoretycznej z doświadczeniami.

Klasyfikacja:

Opisująca, projektująca, sprawdzająca

Cechy:

cechy stałe cechy niestałe
cechy ewalucyjne przypadkowe
cechy dynamiczne statyczne
cechy typowe nietypowe
cechy istotne nieistotne
cechy podstawowe pochodne
cechy znamienne nieznamienne
 

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • psdtutoriale.xlx.pl
  • Podstrony
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Tylko ci którym ufasz, mogą cię zdradzić.